FAQ

Betalen

U kunt kiezen uit de volgende betaalmethodes:

  1. Bankoverschrijving met 3% korting
  2. Met credit card
  3. Via Paypal
  4. Via Amazon Pay

U hebt de mogelijkheid om met Mastercard of Visa credit card af te rekenen.

Voor de betaalmethoden creditcard, Amazon Pay en Paypal wordt een bepaald bedrag in rekening gebracht, dat wij als service voor u op ons nemen. Bij de betalingsmethode vooruit betalen (= overschrijving per bank) wordt dit bedrag niet in rekening gebracht. Wij maken u graag bekend met dit voordeel.

Verzenden

De verzending van onze producten is binnen België voor u gratis, vanaf 99€.

De verzending van onze producten vindt, afhankelijk van de grootte en/of het gewicht van het product, plaats via postNL of met een van onze verzendpartners.
Concreet betekent dit:

PostNL-pakket (gratis vanaf 99€)

  • Levering meestal binnen 2-3 werkdagen binnen België
  • Verzekerde verzending
  • Verzendingen op eilanden zijn uitgesloten
  • Track & Trace
  • Als u op het moment van aflevering niet aanwezig zou kunnen zijn, bezorgen wij het pakket indien mogelijk in uw buurt, of uw pakket staat klaar voor afhaling in uw PostNl filiaal voor een week
  • Pakket PostNL (gratis voor jou)
  • Levering doorgaans binnen 4-6 werkdagen in België
  • Verzekerde verzending
  • Track & Trace
  • Als u op het moment van aflevering niet aanwezig zou kunnen zijn, bezorgen wij het pakket indien mogelijk in uw buurt, of uw pakket staat klaar voor afhaling in uw PostNl filiaal voor een week.

DHL-pakket (vooral stoelen en omvangrijke goederen)

  • levering binnen 6-7 werkdagen binnen Nederland of België
  • Verzekerde verzending
  • Track & Trace
  • Als u niet aanwezig kon zijn op het moment van de levering, leveren we het pakket indien mogelijk af bij een buur, of blijft uw pakket een week lang beschikbaar voor afhaling in het DHL filiaal in uw buurt.

Expeditie levering / Standaard (39,90€) gratis vanaf 1.000€

  • Standaard bezorgservice voor grote meubels
  • Telefonisch advies•
  • Levertijd: binnen België ca. 8-10 werkdagen, Oostenrijk / Zwitserland: ca. 8 werkdagen, rest van Europa: ca. 10-12 werkdagen
  • Verzekerde verzending• De levering wordt gratis thuisbezorgd. Het contractvrije gebruikspunt en de verwijdering van het verpakkingsmateriaal zijn hier niet inbegrepen
  • Levering vrije punt van gebruik (zonder montage en alleen beschikbaar in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Luxemburg)

Wij versturen uw bestelling graag naar Zwitserland. Tot een bestelwaarde van 100.00€ rekenen wij 10.00€ verzendkosten, vanaf een bestelwaarde van meer dan 100.00€ bedragen de verzendkosten 20.00€. Voor opgeslagen goederen melden wij de verzending aan de Nederlandse douane na ontvangst van uw betaalde bestelling. Nadat de zending vrijgegeven is (binnen 48 uur) wordt deze overgedragen aan het postorderbedrijf. Binnen ca. twee werkdagen komt de zending bij de Zwitserse grens aan. Tot hier toe hebben wij de mogelijkheid om de zending te vervolgen. De verwerking door de douane duurt dan nog ca. één tot twee dagen. Vervolgens wordt de bestelling bij u afgeleverd (afhankelijk van de verzendingswijze). De Zwitserse douane heft de Zwitserse BTW na en factureert deze afzonderlijk. Meer informatie over verzending naar Zwitserland is verkrijgbaar bij onze klantenservice .

Wij verzenden onze producten binnen en buiten de EU. Wij verzenden op aanvraag ook naar andere landen. Meer informatie over verzending is verkrijgbaar bij onze klantenservice .

Alle items die beschikbaar zijn in ons magazijn (= fysiek aanwezig) krijgen de status "onmiddellijk beschikbaar". Houd er alstublieft rekening mee dat de bezorgstatus snel kan veranderen, vooral bij zeer populaire artikelen. Neem voor informatie over de beschikbaarheid van het gewenste item contact op met onze klantenservice .

Alle voorradige USM Haller-producten worden geleverd met een zeer korte doorlooptijd na ontvangst van de bestelling resp. betaling. Houd er alstublieft rekening mee dat niet alle configuraties gemonteerd in het magazijn staan. Sommige meubels moeten nog gemonteerd worden na ontvangst van uw bestelling en kunnen niet binnen 24 uur bij de verzendmaatschappij worden afgeleverd. Na voltooiing worden de goederen op een pallet verpakt voor veilig transport en vervolgens overhandigd aan het expediebedrijf. Een reguliere verzending duurt ongeveer 6 - 8 werkdagen, een levering vrij huis met en zonder montage ongeveer tien werkdagen en deze wordt vooraf telefonisch gemeld.

De verzending van onze artikelen vindt afhankelijk van de grootte plaats via pakket of met een van onze verzendpartners. Bij een levering per pakket vindt de levering plaats van maandag tot en met zaterdag zonder telefonische melding. Grotere items verzenden we via een expeditiebedrijf, dat zich van tevoren telefonisch meldt via het telefoonnummer dat u hebt opgegeven om een geschikte leverdatum met u af te spreken. De levering door de expediteur kan van maandag tot vrijdag plaatsvinden tijdens normale kantooruren.

De levering "vrij huis" staat ook bekend als "tot de stoeprand". De goederen worden uit het leveringsvoertuig uitgeladen. Drempellevering en de verwijdering van het verpakkingsmateriaal / het pallet zijn hierbij niet inbegrepen. Het is mogelijk om deze service bij te boeken. Neem voor uw aanvraag alstublieft contact op met onze klantenservice .

Bij uw verzendbevestiging ontvangt u de link voor de zendingsvervolging, zodat u altijd de status van uw levering kunt bekijken. Als uw zending door een expeditiebedrijf wordt verzonden dan zal de expediteur in ieder geval van tevoren bellen om de leverdatum met u af te stemmen.

Controleer bij aflevering de goederen direct op zichtbare schade van buitenaf en informeer onmiddellijk de leverende logistieke partner. Neem alstublieft ook contact op met onze klantenservice voor verdere klachtenafhandeling. Verborgen transportschade moet binnen 7 dagen worden gemeld.

In het artikeloverzicht staat de beschikbaarheid van uw gewenste product direct onder de prijs vermeld. Producten die direct leverbaar zijn worden door ons bij ontvangst van een bestelling voor 15 uur nog op dezelfde dag doorgegeven aan onze verzendpartners. De bezorging per pakketzending vindt meestal binnen één tot twee dagen in heel België plaats. Veel van onze producten zijn direct leverbaar, sommige producten of speciale items / speciale bestellingen moeten we rechtstreeks bij de producent bestellen. De levertijd is afhankelijk van de producent en zijn productieomstandigheden. Nadat we een geschatte leverdatum hebben ontvangen, zullen we u hiervan onmiddellijk per email op de hoogte stellen. Tijdens bepaalde periodes zoals Kerst, overbruggingsdagen of tijdens de vakanties van bijna alle producenten in augustus, is de levertijd van de bestelde producten vertraagd. Neem voor of na uw bestelling contact met ons op, wij informeren u graag over de levertijd die u kunt verwachten.

Retourneren

Houdt u rekening met de volgende informatie herroeping.in geval van annulering van uw bestelling. Stuur de annulering van uw bestelling de volgende dag schriftelijk per e-mail naar onze klantenservice .

Neem eerst contact op met onze klantendienst via e-mail of telefoon, voordat u een product retourneert. In geval van herroeping dient u het ongebruikte product aan ons te retourneren in de originele verpakking en in een beschermende verpakking die geschikt is voor verzending. Het annuleringsverzoek moet binnen 100 dagen na ontvangst van de goederen worden ingediend. De retourzending moet binnen 14 dagen na het annuleringsverzoek plaatsvinden. Indien het geretourneerde product gebruikssporen vertoont, behoudt Mathes Design GmbH zich het recht voor om een waardevermindering in rekening te brengen. Als je een levering retourneert omdat je er niet tevreden over bent, verpak de goederen dan goed voor transport en stuur ze binnen de aangegeven periode naar ons terug. In het belang van een duurzame manier van leven vragen we je begrip voor het feit dat de verzendkosten voor een retourzending om de genoemde redenen voor eigen rekening zijn. We zullen de kosten voor pakketten die onder rembours of gefrankeerd aan ons worden geretourneerd aftrekken van elke terugbetaling die wordt toegekend nadat we de goederen op intactheid hebben gecontroleerd. Dit geldt ook voor het gebruik van het retourportaal en/of het gebruik van een retourlabel. In geval van een gerechtvaardigde klacht of onjuiste levering is de terugzending gratis. Wij dragen geen kosten voor het retourneren van goederen die niet per pakket kunnen worden verzonden, ongeacht of het nu gaat om particulieren of professionele klanten. Voor het retourneren van zendingen spreken we, indien nodig, een afhaling met u af. Voor de ophaling rekenen wij een vergoeding die varieert naargelang het gewicht van de pakketten. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie over de kosten. De goederen moeten klaar zijn voor verzending door de klant. De retourkosten worden in mindering gebracht op het restitutiebedrag. Elke terugzending die door een andere vervoerder wordt georganiseerd, anders dan op het moment van levering, zal kosten met zich meebrengen die niet worden terugbetaald. Retouren uit andere dan de hierboven genoemde EU-landen en uit derde landen (Noorwegen, Zwitserland) worden afzonderlijk behandeld. Neem contact op met onze klantendienst op +32 874 801 28 (maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 16.00 uur) of per e-mail service@design-bestseller.be voor meer informatie.

Zakelijke bestellingen kunnen niet geretourneerd worden.

Neem contact op met onze klantendienst via e-mail of telefoon, onder vermelding van uw ordernummer. In geval van een kwaliteitsgebrek organiseren wij de terugzending en omruiling van het product/de producten. Gelieve uw klacht te documenteren met enkele bijgevoegde foto's, dit zal de verdere verwerking veel gemakkelijker maken. In geval van transportschade dient u eventuele zichtbare uitwendige schade direct na levering te melden. Als de goederen duidelijk beschadigd zijn, kunt u ook weigeren de goederen in ontvangst te nemen.

Als u een reeds geplaatste bestelling wilt annuleren, hoeft u alleen maar een kort bericht te sturen naar onze klantenservice via e-mail of telefoon. Vermeld ook duidelijk uw ordernummer. Wij zullen alles in het werk stellen om uw aanvraag zo snel mogelijk te verwerken en zullen u een annuleringsbevestiging sturen. Als het artikel reeds verzonden is, ontvangt u een retouretiket per e-mail voor de retourzending van de goederen. Na ontvangst van de retourzending worden de eventueel reeds betaalde bedragen teruggestort.

USM Haller

Of uw USM Haller-meubels al dan niet klaar voor gebruik aan u worden geleverd, hangt grotendeels af van de grootte van het meubilair. Tot een bepaalde grootte leveren we de meubels klaar voor gebruik bij u af. Bij grotere en zwaardere configuraties worden de meubels gedeeltelijk gemonteerd geleverd. Houd bij uw bestelling ook rekening met de plaatselijke omstandigheden (leveringssituatie: verdieping, trappenhuis, lift aanwezig, etc.). De eindmontage wordt door ons geregeld. De kosten daarvoor zijn afhankelijk van de hoogte van de commissie en de waarde van de goederen. Vraag alstublieft naar de exacte prijs bij onze klantenservice .

Hebt u het meubel met sloten besteld? Zo niet, dan is de transportzekering geactiveerd. Die is bestemd voor de bescherming van klap- en schuifdeuren tijdens het transport. Neem alstublieft een voorwerp in de hand dat in de gleuf van het handvat past (platte schroevendraaier, mes, munt, enz.) en steek deze in de gleuf. Door het voorwerp met de klok mee te draaien, hoort u duidelijk een "klik". De gleuf staat nu horizontaal, de transportvergrendeling is ontgrendeld.

Het USM Meubelbouwsysteem is een modulair systeem dat flexibele kameroplossingen mogelijk maakt. Het systeem staat als geen ander voor aanpasbaarheid en uitbreidbaarheid, de gebruiksmogelijkheden zijn bijna onbeperkt. Dit betekent dat USM meubels op elk moment kunnen worden uitgebreid, gewijzigd en omgebouwd. Deze hoge mate van flexibiliteit gaat hand in hand met een zekere complexiteit, een groot aantal afzonderlijke componenten en bijbehorende specialistische kennis. Als u dus een conversie of uitbreiding van uw USM Haller-systeem wilt plannen dan kan dit alleen worden gedaan door gekwalificeerd personeel. Onjuiste montage maakt juridische claims die voortvloeien uit productaansprakelijkheid en garantie ongeldig.
Vraag de exacte prijs voor het ombouwen van uw meubels op bij ons getrainde USM-Haller-team.

De mogelijkheden die u met een USM meubelbouwsysteem heeft zijn nagenoeg onbegrensd. U kunt kiezen uit een veelvoud aan kleuren en componenten.
Als u vragen heeft over de realisatie van uw USM Haller-project voor woonkamer of kantoor dan zal ons gekwalificeerde USM Haller-team u graag helpen.

De maximaal toegestane belasting (oppervlaktebelasting) voor alle metalen elementen (inclusief geperforeerde), tussenliggende metalen planken, boekenplanken en andersoortige planken tot een grootte van 750x500 mm bedraagt 50 kg (tv, laserprinter, boeken verdeeld over een tray, enz.). Zware puntvormige belastingen (bijv. metalen sculptuur op een kleine sokkel) veroorzaken grote doorbuigingen. Om stabiliteitsredenen moet het steunprofiel 750 worden gebruikt voor metalen elementen met overeenkomstige puntvormige belastingen en belastingen van meer dan 50 kg. In deze gevallen raden we aan de betreffende belasting vooraf met de producent te bespreken. Neem daarvoor alstublieft contact op met ons USM Haller team.

Producten, collecties, producenten

Wij bestellen graag producten voor u die we op dit moment niet in het assortiment hebben. Als dochteronderneming van het al 100 jaar bestaande meubelbedrijf Mathes GmbH hebben we relaties met bijna elke producent van designmeubilair, -verlichting en -accessoires opgebouwd. Houd er alstublieft rekening mee dat dit in enkele gevallen niet mogelijk is. Bovendien zijn we onze collecties en contacten met producenten voortdurend aan het actualiseren en uitbreiden. Als u het product of een bepaalde producent niet kunt vinden dan ontvangen wij uw aanvraag graag per e-mail, gericht aan onze klantenservice .

Wij stellen graag voorradige monsters van onze collectie ter beschikking. Omdat we slechts een beperkt aantal monsters ter beschikking hebben, verzoeken wij u deze binnen twee weken na ontvangst terug te sturen. Houd er alstublieft rekening mee dat we een vergoeding van 20,00 € / monster in rekening brengen als de monsters niet binnen deze tijd bij ons aankomen. Neem voor uw aanvraag van materiaalmonsters alstublieft contact op met onze klantenservice .

Wij verkopen uitsluitend nieuwe en originele producten. Alle aangeboden producten zijn "originelen" in de zin van de internationale auteursrechtwetgeving en veel van deze ontwerpen worden wereldwijd beschermd. Wij geven u als klant de zekerheid dat u een echte designklassieker hebt verworven.

Wij verkrijgen alle Eames-producten via Vitra, die de exclusieve rechten heeft om de ontwerpen van Charles en Ray Eames in Europa op de markt te brengen. De ontwerpen van Mies van der Rohe zijn onder andere geproduceerd door de firma Knoll. De rechten voor het produceren van de ontwerpen van Le Corbusier zijn wereldwijd exclusief eigendom van Cassina. De fabrikanten gebruiken nobele, hoogwaardige materialen voor hun productie en garanderen de beste afwerking. De productieprocessen zijn vaak via meerdere generaties verfijnd en worden voortdurend getest en verbeterd.
Online aangeboden kopieën van designklassiekers zijn meestal gemaakt van inferieure materialen, zijn van korte duur en kunnen niet worden gerepareerd. Iedereen die vervalsingen koopt en gebruikt, begaat diefstal van het intellectuele eigendom van anderen.

Als u een onderdeel voor een bepaald product nodig hebt dan zien we uit naar uw aanvraag. Veel producenten bieden onderdelen voor hun producten aan. Om u snel te kunnen antwoorden is het handig als u ons een foto van het product meestuurt en daarbij de naam van het product en liefst ook de producent noemt. Neem voor uw aanvraag alstublieft contact op met onze klantenservice .

OVER DESIGN-BESTSELLER

De winkel van ons bedrijf met een oppervlakte van 2500 vierkante meter is te vinden in de prachtige oude binnenstad van Aken, tegenover de dom en het stadhuis. Daar combineren we klassiekers uit de designgeschiedenis, bijvoorbeeld Cassina, Carl Hansen, USM Haller of vitra, met jonge designs van over de hele wereld tot een uniek aanbod. Houd er alstublieft rekening mee dat niet alle artikelen die beschikbaar zijn in de online shop ook in de winkel te zien zijn.

Ons professionele planningsteam stelt graag een individueel aanbod voor u op. Neem voor uw aanvraag contact op met service@design-bestseller.be en omschrijf in het kort uw project. Voeg daarbij ook uw contactgegevens (adres, telefoonnummer), foto's en plattegrondschets (indien beschikbaar) en een beschrijving van de ruimtelijke omstandigheden ter plaatse toe.

Wij zijn op dit moment niet van plan om een catalogus te publiceren. Wij sturen u graag catalogi en lookbooks van onze producenten toe. De USM Haller brochures „Living“ en „Essentials“ hebben we altijd in grotere aantallen op voorraad. Stuur uw aanvraag alstublieft met volledig adres aan: service@design-bestseller.nl

Vacatures vindt u hier.
Wij verheugen ons ook over uw open sollicitatie gericht aan: personal@design-bestseller.de

Scroll to top