FAQ


1. BETALING


Welke betaalopties biedt u aan?

U kunt kiezen uit de volgende betaalmethodes:

  1. Vooruitbetaling met 3% korting
  2. Met credit card
  3. Via Paypal
  4. Via Amazon Pay

Met welke credit cards kan ik afrekenen?

U hebt de mogelijkheid om met Mastercard of Visa credit card af te rekenen.

Waarom geeft u geen korting voor betalingen via creditcard, Sofortüberweisung, Amazon Pay of Paypal?

Voor de betaalmethoden creditcard, Amazon Pay en Paypal wordt een bepaald bedrag in rekening gebracht, dat wij als service voor u op ons nemen. Bij de betalingsmethode vooruit betalen (= overschrijving per bank) wordt dit bedrag niet in rekening gebracht. Wij maken u graag bekend met dit voordeel.


2. VERZENDING


Wat zijn de verzendkosten?

De verzending van onze producten is binnen België voor u gratis.

Welke verzendmogelijkheden zijn er?

De verzending van onze producten vindt plaats afhankelijk van de grootte resp. het gewicht via pakket of met een van onze verzendpartners. Bij levering via pakketpost vindt de levering plaats van maandag tot zaterdag. Een levering door het expeditiebedrijf vindt plaats van maandag tot vrijdag.
Concreet betekent dit:

PostNL-pakket (gratis voor U)

  • Levering meestal binnen 2-3 werkdagen binnen België
  • Verzekerde verzending
  • Verzendingen op eilanden zijn uitgesloten
  • Tracking
  • Als u op het moment van aflevering niet aanwezig zou kunnen zijn, bezorgen wij het pakket indien mogelijk in uw buurt, of uw pakket staat klaar voor afhaling in uw PostNl filiaal voor een week.

Pakket bulkgoederen PostNL (gratis voor U)

  • Levering gewoonlijk binnen 4-6 werkdagen in België
  • Verzekerde verzending
  • Tracking
  • Als u niet op locatie aanwezig bent op het moment van aflevering, zullen wij deze bij u bezorgen indien mogelijk in de buurt, of uw pakket is klaar voor afhaling bij uw PostNL filiaal voor een week

Expeditie levering / Standaard

  • Standaard bezorgservice voor grote meubels
  • Telefonisch advies• Levertijd: binnen België ca. 5-8 werkdagen, Oostenrijk / Zwitserland: ca. 8 werkdagen, rest van Europa: ca. 8-10 werkdagen
  • Verzekerde verzending• De levering wordt gratis thuisbezorgd. Het contractvrije gebruikspunt en de verwijdering van het verpakkingsmateriaal zijn hier niet inbegrepen
  • Levering vrije punt van gebruik (zonder montage en alleen beschikbaar in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Luxemburg)
  • Comfort bezorgservice voor grote meubels zonder installatie / montage• Twee-man behandeling met contracten in het appartement / kantoor
  • Onze aanbeveling speciaal voor uw USM-Haller-meubels en andere omvangrijke / zware meubels zoals banken
  • Telefonisch leveringsadvies binnen 5-10 werkdagen na bevestiging van verzending• Levering binnen ca. 14 werkdagen na bevestiging van verzending in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Luxemburg (vasteland)

Levering inclusief installatie (tegen betaling en alleen beschikbaar in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Luxemburg)

  • Comfort bezorgservice voor groot meubilair inclusief installatie / montage• Speciaal voor grote en zware USM-configuraties en zwaar gestoffeerd meubilair, leveren wij deze gedeeltelijk gemonteerd. De eindmontage vindt plaats op het moment van gebruik
  • Twee-man behandeling met bezorgen naar het appartement / kantoor
  • Voor een toeslag en alleen via onze klantenservice die kan worden gereserveerd voor afleveradressen in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Luxemburg (vasteland)

Verzend u ook naar Zwitserland? Hoe verloopt het proces? Welke kosten horen daarbij?

Wij versturen uw bestelling graag naar Zwitserland. Tot een bestelwaarde van 100.00€ rekenen wij 10.00€ verzendkosten, vanaf een bestelwaarde van meer dan 100.00€ bedragen de verzendkosten 20.00€. Voor opgeslagen goederen melden wij de verzending aan de Nederlandse douane na ontvangst van uw betaalde bestelling. Nadat de zending vrijgegeven is (binnen 48 uur) wordt deze overgedragen aan het postorderbedrijf. Binnen ca. twee werkdagen komt de zending bij de Zwitserse grens aan. Tot hier toe hebben wij de mogelijkheid om de zending te vervolgen. De verwerking door de douane duurt dan nog ca. één tot twee dagen. Vervolgens wordt de bestelling bij u afgeleverd (afhankelijk van de verzendingswijze). De Zwitserse douane heft de Zwitserse BTW na en factureert deze afzonderlijk. Meer informatie over verzending naar Zwitserland is verkrijgbaar bij onze klantenservice .

Naar welke landen kunt u verzenden? Wat zijn de kosten?

Wij verzenden onze producten binnen en buiten de EU. Wij verzenden op aanvraag ook naar andere landen. Meer informatie over verzending is verkrijgbaar bij onze klantenservice .

Wat betekent de artikel status „direct leverbaar“?

Alle items die beschikbaar zijn in ons magazijn (= fysiek aanwezig) krijgen de status "onmiddellijk beschikbaar". Houd er alstublieft rekening mee dat de bezorgstatus snel kan veranderen, vooral bij zeer populaire artikelen. Neem voor informatie over de beschikbaarheid van het gewenste item contact op met onze klantenservice .

Hoe snel levert u artikelen van USM Haller, die de status direct leverbaar hebben?

Alle voorradige USM Haller-producten worden geleverd met een zeer korte doorlooptijd na ontvangst van de bestelling resp. betaling. Houd er alstublieft rekening mee dat niet alle configuraties gemonteerd in het magazijn staan. Sommige meubels moeten nog gemonteerd worden na ontvangst van uw bestelling en kunnen niet binnen 24 uur bij de verzendmaatschappij worden afgeleverd. Na voltooiing worden de goederen op een pallet verpakt voor veilig transport en vervolgens overhandigd aan het expediebedrijf. Een reguliere verzending duurt ongeveer vijf werkdagen, een levering vrij huis met en zonder montage ongeveer tien werkdagen en deze wordt vooraf telefonisch gemeld.

Wordt de levertermijn van mijn bestelling telefonisch met mij afgestemd?

De verzending van onze artikelen vindt afhankelijk van de grootte plaats via pakket of met een van onze verzendpartners. Bij een levering per pakket vindt de levering plaats van maandag tot en met zaterdag zonder telefonische melding. Grotere items verzenden we via een expeditiebedrijf, dat zich van tevoren telefonisch meldt via het telefoonnummer dat u hebt opgegeven om een geschikte leverdatum met u af te spreken. De levering door de expediteur kan van maandag tot vrijdag plaatsvinden tijdens normale kantooruren.

Wat betekent levering „vrij huis“?

De levering "vrij huis" staat ook bekend als "tot de stoeprand". De goederen worden uit het leveringsvoertuig uitgeladen. Drempellevering en de verwijdering van het verpakkingsmateriaal / het pallet zijn hierbij niet inbegrepen. Het is mogelijk om deze service bij te boeken. Neem voor uw aanvraag alstublieft contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik bij verzending mijn bestelling vervolgen?

Bij uw verzendbevestiging ontvangt u de link voor de zendingsvervolging, zodat u altijd de status van uw levering kunt bekijken. Als uw zending door een expeditiebedrijf wordt verzonden dan zal de expediteur in ieder geval van tevoren bellen om de leverdatum met u af te stemmen.

Waar moet bij de levering op worden gelet?

Controleer bij aflevering de goederen direct op zichtbare schade van buitenaf en informeer onmiddellijk de leverende logistieke partner. Neem alstublieft ook contact op met onze klantenservice voor verdere klachtenafhandeling. Verborgen transportschade moet binnen 7 dagen worden gemeld.

Hoe lang duurt de levering?

In het artikeloverzicht staat de beschikbaarheid van uw gewenste product direct onder de prijs vermeld. Producten die direct leverbaar zijn worden door ons bij ontvangst van een bestelling voor 15 uur nog op dezelfde dag doorgegeven aan onze verzendpartners. De bezorging per pakketzending vindt meestal binnen één tot twee dagen in heel België plaats. Veel van onze producten zijn direct leverbaar, sommige producten of speciale items / speciale bestellingen moeten we rechtstreeks bij de producent bestellen. De levertijd is afhankelijk van de producent en zijn productieomstandigheden. Nadat we een geschatte leverdatum hebben ontvangen, zullen we u hiervan onmiddellijk per email op de hoogte stellen. Tijdens bepaalde periodes zoals Kerst, overbruggingsdagen of tijdens de vakanties van bijna alle producenten in augustus, is de levertijd van de bestelde producten vertraagd. Neem voor of na uw bestelling contact met ons op, wij informeren u graag over de levertijd die u kunt verwachten.

Kan ik een voorkeursdatum opgeven voor de verzending van mijn bestelling?

Tijdens het bestelproces heeft u de mogelijkheid om een datum in te voeren vanaf wanneer we uw bestelling zullen verzenden. Als alternatief kunt u ook contact opnemen met onze klantenservice.


3. RETOURBELEID, RUILEN, HERROEPEN


Bekijk voor de herroeping van uw bestelling de regels betreffend herroeping.
Richt de herroeping van uw bestelling alstublieft schriftelijk aan onze klantenservice.

Hoe kan ik een artikel aan u retour zenden?

Neem in elk geval vóór de teruggave van een artikel contact met ons op per e-mail of per telefoon. Voeg de factuur of een kopie van de factuur bij de zending met een reden voor teruggave. Als u per bankoverschrijving heeft betaald, vragen wij u vriendelijk om de bankgegevens te vermelden voor de terugbetaling.
Stuur een retourzending alstublieft naar ons externe magazijn:
Magazijn Mathes Design GmbH
C. Brettschneider GmbH
Lukasstraße 10
52070 Aachen

Ontvangst van de goederen per pakket:
Als u uw bestelling via pakket hebt ontvangen dan sturen we u per e-mail een retourlabel voor de gratis retourzending. Plak het etiket op het oorspronkelijke verzendetiket of maak het onleesbaar en stuur de goederen terug naar ons. U kunt het pakket bij elk postkantoor afgeven. Na ontvangst van de retourzending wordt deze gecontroleerd, vrijgegeven en het factuurbedrag terugbetaald via de betaalmethode.

Ontvangst van de goederen per expeditiebedrijf:
De goederen worden in overleg met u opgehaald door het leverende expeditiebedrijf.

Hoe kan ik een klacht indienen over een artikel?

Neem alstublieft per e-mail of per telefoon contact op met onze klantenservice onder vermelding van uw bestelnummer. In geval van mindere kwaliteit organiseren wij de retourzending en het ruilen van de goederen. Documenteer uw klacht indien nodig met foto's, dit maakt de verdere verwerking aanzienlijk eenvoudiger. Markeert u alstublieft in het geval van schade tijdens het transport de schade, die eventueel zichtbaar is van buitenaf, onmiddellijk na levering. Mochten de goederen duidelijk beschadigd zijn dan kunt u de ontvangst ook weigeren.

Hoe kan ik een bestelling storneren?

Als u een reeds geplaatste bestelling wilt annuleren, dan is een kort bericht naar onze klantenservice per e-mail of per telefoon voldoende. Noem alstublieft ook uw bestelnummer. We doen ons best om uw verzoek snel te verwerken en sturen u vervolgens een bevestiging van de annulering. Als het artikel al is verzonden dan ontvangt u per e-mail een retourlabel voor de gratis terugzending van de goederen. Na ontvangst van de retourzending worden reeds betaalde bedragen terugbetaald.


4. USM HALLER


Wordt het USM Haller meubilair gemonteerd geleverd?

Of uw USM Haller-meubels al dan niet klaar voor gebruik aan u worden geleverd, hangt grotendeels af van de grootte van het meubilair. Tot een bepaalde grootte leveren we de meubels klaar voor gebruik bij u af. Bij grotere en zwaardere configuraties worden de meubels gedeeltelijk gemonteerd geleverd. Houd bij uw bestelling ook rekening met de plaatselijke omstandigheden (leveringssituatie: verdieping, trappenhuis, lift aanwezig, etc.). De eindmontage wordt door ons geregeld. De kosten daarvoor zijn afhankelijk van de hoogte van de commissie en de waarde van de goederen. Vraag alstublieft naar de exacte prijs bij onze klantenservice.

Ik heb een USM Haller-meubel met klapdeuren / schuifdeuren ontvangen maar deze kunnen niet worden geopend. Zijn de sleutels niet meegeleverd?

Hebt u het meubel met sloten besteld? Zo niet, dan is de transportzekering geactiveerd. Die is bestemd voor de bescherming van klap- en schuifdeuren tijdens het transport. Neem alstublieft een voorwerp in de hand dat in de gleuf van het handvat past (platte schroevendraaier, mes, munt, enz.) en steek deze in de gleuf. Door het voorwerp met de klok mee te draaien, hoort u duidelijk een "klik". De gleuf staat nu horizontaal, de transportvergrendeling is ontgrendeld.

Kan ik mijn USM Haller meubel (zelf) uitbreiden?

Het USM Meubelbouwsysteem is een modulair systeem dat flexibele kameroplossingen mogelijk maakt. Het systeem staat als geen ander voor aanpasbaarheid en uitbreidbaarheid, de gebruiksmogelijkheden zijn bijna onbeperkt. Dit betekent dat USM meubels op elk moment kunnen worden uitgebreid, gewijzigd en omgebouwd. Deze hoge mate van flexibiliteit gaat hand in hand met een zekere complexiteit, een groot aantal afzonderlijke componenten en bijbehorende specialistische kennis. Als u dus een conversie of uitbreiding van uw USM Haller-systeem wilt plannen dan kan dit alleen worden gedaan door gekwalificeerd personeel. Onjuiste montage maakt juridische claims die voortvloeien uit productaansprakelijkheid en garantie ongeldig.
Vraag de exacte prijs voor het ombouwen van uw meubels op bij ons getrainde USM-Haller-team.

Kan ik een USM Haller-meubel individueel configureren?

De mogelijkheden die u met een USM meubelbouwsysteem heeft zijn nagenoeg onbegrensd. U kunt kiezen uit een veelvoud aan kleuren en componenten.
Als u vragen heeft over de realisatie van uw USM Haller-project voor woonkamer of kantoor dan zal ons gekwalificeerde USM Haller-team u graag helpen.

Hoe zwaar kunnen USM Haller planken worden belast?

De maximaal toegestane belasting (oppervlaktebelasting) voor alle metalen elementen (inclusief geperforeerde), tussenliggende metalen planken, boekenplanken en andersoortige planken tot een grootte van 750x500 mm bedraagt 50 kg (tv, laserprinter, boeken verdeeld over een tray, enz.). Zware puntvormige belastingen (bijv. metalen sculptuur op een kleine sokkel) veroorzaken grote doorbuigingen. Om stabiliteitsredenen moet het steunprofiel 750 worden gebruikt voor metalen elementen met overeenkomstige puntvormige belastingen en belastingen van meer dan 50 kg. In deze gevallen raden we aan de betreffende belasting vooraf met de producent te bespreken. Neem daarvoor alstublieft contact op met ons USM Haller team.


5. PRODUCTEN, COLLECTIES, PRODUCENTEN


Ik ben op zoek naar een bepaald product / een bepaalde producent. Helaas kon ik die in de online shop niet vinden. Kunt u het artikel nog aanbieden?

Wij bestellen graag producten voor u die we op dit moment niet in het assortiment hebben. Als dochteronderneming van het al 100 jaar bestaande meubelbedrijf Mathes GmbH hebben we relaties met bijna elke producent van designmeubilair, -verlichting en -accessoires opgebouwd. Houd er alstublieft rekening mee dat dit in enkele gevallen niet mogelijk is. Bovendien zijn we onze collecties en contacten met producenten voortdurend aan het actualiseren en uitbreiden. Als u het product of een bepaalde producent niet kunt vinden dan ontvangen wij uw aanvraag graag per e-mail, gericht aan onze klantenservice.

Mag ik een monster van een bepaald materiaal bij u krijgen?

Wij stellen graag voorradige monsters van onze collectie ter beschikking. Omdat we slechts een beperkt aantal monsters ter beschikking hebben, verzoeken wij u deze binnen twee weken na ontvangst terug te sturen. Houd er alstublieft rekening mee dat we een vergoeding van 20,00 € / monster in rekening brengen als de monsters niet binnen deze tijd bij ons aankomen. Neem voor uw aanvraag van materiaalmonsters alstublieft contact op met onze klantenservice.

Zijn de aangeboden producten originelen?

Wij verkopen uitsluitend nieuwe en originele producten. Alle aangeboden producten zijn "originelen" in de zin van de internationale auteursrechtwetgeving en veel van deze ontwerpen worden wereldwijd beschermd. Wij geven u als klant de zekerheid dat u een echte designklassieker hebt verworven.

Waarom verkopen andere leveranciers op internet producten van Charles en Ray Eames / Le Corbusier / Mies van der Rohe / Wagenfeld / Eileen Gray veel goedkoper?

Wij verkrijgen alle Eames-producten via Vitra, die de exclusieve rechten heeft om de ontwerpen van Charles en Ray Eames in Europa op de markt te brengen. De ontwerpen van Mies van der Rohe zijn onder andere geproduceerd door de firma Knoll. De rechten voor het produceren van de ontwerpen van Le Corbusier zijn wereldwijd exclusief eigendom van Cassina. De fabrikanten gebruiken nobele, hoogwaardige materialen voor hun productie en garanderen de beste afwerking. De productieprocessen zijn vaak via meerdere generaties verfijnd en worden voortdurend getest en verbeterd.
Online aangeboden kopieën van designklassiekers zijn meestal gemaakt van inferieure materialen, zijn van korte duur en kunnen niet worden gerepareerd. Iedereen die vervalsingen koopt en gebruikt, begaat diefstal van het intellectuele eigendom van anderen.

Kan ik onderdelen bij u bestellen?

Als u een onderdeel voor een bepaald product nodig hebt dan zien we uit naar uw aanvraag. Veel producenten bieden onderdelen voor hun producten aan. Om u snel te kunnen antwoorden is het handig als u ons een foto van het product meestuurt en daarbij de naam van het product en liefst ook de producent noemt. Neem voor uw aanvraag alstublieft contact op met onze klantenservice.


6. OVER DESIGN-BESTSELLERS


Is er een showroom waar ik de producten kan bekijken?

De winkel van ons bedrijf met een oppervlakte van 2500 vierkante meter is te vinden in de prachtige oude binnenstad van Aken, tegenover de dom en het stadhuis. Daar combineren we klassiekers uit de designgeschiedenis, bijvoorbeeld Cassina, Carl Hansen, USM Haller of vitra, met jonge designs van over de hele wereld tot een uniek aanbod. Houd er alstublieft rekening mee dat niet alle artikelen die beschikbaar zijn in de online shop ook in de winkel te zien zijn.

Ik wil mijn kantoor / mijn woning / mijn vakantiehuis opnieuw inrichten. Wie kan voor mij een planning maken met de juiste meubelconfiguraties?

Ons professionele planningsteam stelt graag een individueel aanbod voor u op. Neem voor uw aanvraag contact op met service@design-bestseller.be en omschrijf in het kort uw project. Voeg daarbij ook uw contactgegevens (adres, telefoonnummer), foto's en plattegrondschets (indien beschikbaar) en een beschrijving van de ruimtelijke omstandigheden ter plaatse toe.

Bestaat er een catalogus?

Wij zijn op dit moment niet van plan om een catalogus te publiceren. Wij sturen u graag catalogi en lookbooks van onze producenten toe. De USM Haller brochures „Living“ en „Essentials“ hebben we altijd in grotere aantallen op voorraad. Stuur uw aanvraag alstublieft met volledig adres aan: service@design-bestseller.be

Waar vind ik een vacature overzicht?

Vacatures vindt u hier.
Wij verheugen ons ook over uw open sollicitatie gericht aan: personal@design-bestseller.de

Scroll to top